Snickerskaka


Lilla H stod redo att "slicka" chokladbunken. :-)





Det bidde en snickerskaka, galet god men också galet söt. Kan endast ätas i väääldigt små bitar.
1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl strösocker
10 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker
200g ljus choklad

Smält på rätt låg värme, jordnötssmör, sirap och strösocker. Blanda ner cornflakes och vaniljsocker i smeten. Slå allt i en form. Jag la gladpack under. Låt svalna något, smält under tiden chokladen. Bre sedan den smälta chokladen över. Låt svalna helt och skär sedan i lagom stora bitar. Jag gjorde mina pyttesmå. Hoppas de ska falla mormor (och arbetskamraterna, det blev SÅ många) i smaken. Dessa går perfekt att frysa.

Kommentarer

  1. Ohhh! vad gott det ser ut :-) /Tyglina

    SvaraRadera
  2. Detta känner jag inte igen från GI men det kanske är ngt nytt /M

    SvaraRadera
  3. skulle kunna tänka mig en bit nu faktiskt! Kanske kan du skicka ner några till Polen ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har! Nu vet jag var jag ska titta när fantasin tryter.

    SvaraRadera
  5. Tack Maria! Hoppas du tittar in igen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar