Köttfärsröra



Efter fika "gäster i förmiddags och vi fikagäster hos min familj är nu kvällens middag avklarad här hemma. Köttfärsröra med sallad till mig och pasta till barnen. Så här gjorde jag: Bryn färs med lök, vitlök och paprika (för jag hade två i kylen, där av namnet röra istf sås) krydda valfritt, häll på lite vatten och en buljongtärning. Slå på grädde, jag hade även i en klick crème fraice och philadelphiaost (för även det fanns i kylen). Låt stå och pyttraihop en aning. Salladen var bara blandad sallad med smulad feta över. På köttfärsen la jag rikligt med riven parmesanost.

Om en stund ska gotteresterna från gårdagen fram och Råttatoille sättas på. Vi somnade ifån slutet när den gick på TV för några veckor sedan, och den var så bra så JAG ville absolut se den igen - med slut! :-)

Hoppas ni haft en skön helg och är redo för en ny vecka, det är vi.

Kommentarer