Vingården Agriturismo Le Querce del Vareglio




Så här sitter vi nu under takåsarna i ett stenhus från jag-vet-inte-när. Huset har själ och gamla fina möbler blandas med nytt. När denna rutt planerades utgick vi från både oss och barnen därför var pool att önska på de flesta ställen under vår. Och med tanke på att det råder värmebölja (vi älskar värmen och lider inte nämnvärt) i Europa så är vi alla fyra som sälar i de pooler våra tillfälliga bostäder erbjuder. Idag tror jag det är över 30 grader i denna pool :-)

Ikväll ska vi prova på köket som enligt In-Italia, ska erbjuda mat gjorda på lokala råvaror (vi har sett under dagen hur de massproducerat pasta i köket där nere) och även eget producerat vin.

Vid ankomst stillade vi hungern med lite skinka och ravioli, och med dessa små aptitretare längtar vi till middagen som i skrivande stund inte är så långt borta. Nu ska jag göra familjen sällskap i Italien.

När vi lättar ankare nästa gång styr vi kosan mot Frankrike och Miramar. Lägeheten har inget WiFi, så därför säger jag so long och vi ses när vi om en vecka landar in hos min bror och hans sambo i södra Tyskland, då har vi påbörjat vår hemfärd. Vilken inte kommer att bjuda på poolbad, kulinariska uppleverser, prosecco och annat som vi gottat oss med under vår nerresa. Hem efter stoppet hos broder är det "plattan i botten" som gäller.

Ha det bäst tills vi hörs igen!

Ps. Vet inte hur man länkar på sidan, men jag uppdaterar lite på Instagram. Sök på kobbarokrubb.Ds

Kram!

Kommentarer