Vår-piff, glass och fisk i ugn




Lite vårpiff här hemma med nya kuddar och fräscha blommor. Hemmet är fortfarande under uppbyggnad, men det får ta sin tid. Kvällens middag tog som vanligt ingen längre tid. Ugnsbakade grönsaker med spätta och kall sås.
Skär en fänkål, en halv zucchini och en paprika i centimetertjocka skivor. Blanda olivolja, vitlök, basilika, salt och peppar vänd runt bland grönsakerna och slå upp allt i en ugnsfast form. Baka i 225 C, ca 30 min. Lägg på fisken och kvisttomaterna. Ta ut efter ca 10 minuter. Blanda en sås på crème fraiche, honung, paprikapulver, salladskrydda, salt och peppar. Spätta borde jag förstått inte lämpar sig att tillaga på detta sätt, det blev inget tuggmotstånd. Kanongod rätt som görs med en annan mer fast fisk nästa gång.

Lagom tills dess att middagen var slutförd hörde vi glassbilens (enerverande) melodi och denna, för vissa av oss, lillfredag passade det bra att festa med glass. Turkisk peber var salt och god!


Kommentarer

  1. Jag undrade just vad Turkisk peber hade med ugnsbakad fisk att göra men nu förstår jag. Kan det vara något för mig, glassen alltså??????/M

    SvaraRadera

Skicka en kommentar