Laxfärsbiffar


Laxfärsbiffar med örtsås och brynta grönsaker 4 p

Med inspiration av min minst lika matintresserade vän Å gav jag mig på att göra egna laxbiffar. Tyvärr körde jag laxen i mixern och därför blev "smeten" lite väl mosad. Ändå fick jag förklarat för mig att du skulle köras en kort stund i matberedaren... Så här gjorde jag:

Mixa 4 laxbitar (fyrpack från frysdisken). Tillsätt 2 msk grädde, 1 ägg, 1 tsk fiberhusk, lite pressad citron, salt och peppar. Lägg små högar av färsen i en panna med smör, platta till, toppa med sesamfrön och bryn tills de är färdiga. Missade tiden men kan tänka mig att det tog ca 5-6 minuter per sida.

Gör en kall sås genom att blanda gräddfil med finhackad rödlök, dil, örtagårdskrydda, salt och vitpeppar.

Till detta serverade jag brynta champinjoner som blandats med gröna ärtor, strimlad rödlök och små plommontomater.

Här lutar det åt vab imorgon - vi får se vad natten bjuder på. Sov gott alla!

Kommentarer