Gästkock


Har man inget eget att komma med bjuder man in gästskribenter :-) Direkt från västkusten kommer detta middagsbidrag från mamsen. Så här skriver hon:

" Detta kallar jag"Höstpotpuri"Färsbiff: (skulle ju naturligtvis varit älg men är blandfärs) ägg,
majsmjöl,salt, peppar, lingonsylt och lite grädde.
Rotsakspurè: jordärtskockor, morötter,gul lök,purjolök, ett par
potatisar ,salt o peppar.
Kantarellsås
Sockerärtor,tomat, rårörda lingon
Naturligtvis har jag plockat kantareller och lingon själv. :-) "

Nu vet ni vart jag fått min fåordighet i recepten ifrån, detta var nästan värre va? :-) Tack mamma!

Här hemma åt barnen och maken något enligt mitt tycke - mindre gott. Vi hade varmkorvsrester kvar från helgen. Dessa skar jag i slantar, blandade i en varmsås gjord på grädde, buljong och chilisås. De fick pasta och majs till. GOTT - mamma! Var barnens respons. Jag tittade på, åkte sedan och tränade och sen blev det ingen reda med maten. Imorgon ska vi ha eftermiddags mys med vän och hennes son. Barnen är lovade Mc Donalds så mamma - jag behöver ett recept till!!! :-)

Sov gott!

Kommentarer

  1. Denna rätten passar mig som Handsken på Handen. Mums vad gott! Gör Rotsakspuré alldeles för sällan. Tack för recept å inspiration. /Inge Pehjl

    SvaraRadera
  2. Kul att vi kan inapirera dig Inge! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar