Benfri kotlett med ugnsrostade grönsaker

" Kul att få vara gästkock, här kommer vår onsdagsmiddag.
Stekt benfri kotlett med ugnstrostade rotfrukter och dragonsås: Potatis, morötter och palsternackor skärs i klyftor, lägg i en ugnsfastform ringla över lite olja. Salta och peppra. 225 grader i ca 30 min
Sås: Gör en bottenredning: smält smör och mjöl, vispa därefter ner mjölk, vatten ca 3dl tillsammans, ta lite i taget tills det är homogent. Tillsätt 1 tärning hönsbuljong, dragon, 1dl lätt cremefraice, sena, koka under omrörning tills det tjocknat.

Stek kotletterna ca 4 min på varje sida ( vi köper från vår fantastiska slaktare på Orust , annars köper jag aldrig kotletter)

Blanda kokta broccolibuketter med pumpakärnor ringla över balsamico salta o peppra

Ät och njut"

Än en gång får vi avnjuta mammas middag eftersom jag gav barnen Mc-D mat och jag och ;Madde åt sallad. Mysig kväll tillsammans om än med en något trött H som bidde lite ledsen i ögat då och då. hon slocknade direkt efter att vi satt oss i bilen. Nu sussar båda finingarna sedan länge i sina sängar, M är på hockey och jag har lite jobb att förbereda inför morgondagen. I morgon står det lasagne på menyn - lagad av mig.

Tjingeling! :-)



Kommentarer