I hemmets trygga vrå



 Borta bra men hemma bäst, gammal klyscha som stämmer. Galet inspirerad av positiva dagar på  västkusten. Fylld med idéer och uträtade frågetecken. Väl hemma svämmar hjärtat över med kärlek när  H "blir ett med mig"! och G kollar på mig och undrar "vart har DUUU varit???" Världens mest osjälvklara grej att mamma ärr borta. H somnade tryggt med mamma vid sin sida vid halv åtta och G strax efter, också han med mamma väääldit nära. INGET ont om pappan men barnen är vana vid att jag är hemma så detta är så klart ovanligt för dem och ordnigen är återställd när jag är på plats igen - precis så tycker jag!

M firar sin XX-åriga födelsedag imorgon och vi passade på att fira den i kväll. God "snabbmat" i form av helstekt fläskfilé med färsk pasta dränkt i färdigköpt café de parissås. Lite sallad till. Till "förätt" croustader fyllda med färdig skagenröra och några värmda med stark ädelost toppad med blåbärssylt. Yummi! Present och ett glas gott vin till maten. Två dagar återstår av denna arbetsvecka och helgen är vääääldigt välkommen.

Imorgon väntar mer jobb, innebandy för G och goa familjen från Västkusten ramlar in sent på kvällen - som vi längtar!

Nu - ZZZZZZ

Kommentarer