Hej! Det är jag som är Kobbar och Krubb


Hej!

Vem är då jag, Sara, som i den mån jag hinner med publicerar inlägg i denna lilla blogg?

Ålder: Gammal nog för att tillhöra den skara som säger att ålder bara är en siffra
Bor: Oskarshamn
Familj: Make och två barn
Arbetar: Verksamhetskoordinator hos Henrik Nilsson ägare till Fingerkroken och Fingerkrokens golfrestaurang. Just nu läggs den mesta av tiden på den nystartade golfrestaurangen, här pysslar jag med allt från inredning, menyer, marknadsföring, personal till att hjälpa till i köket.
Bakgrund: Utbildad kock med många år inom restaurangbranschen, hittade min nisch i service, kundkontakt och administration. Arbetade och utbildade mig mellan 2002 till 2106 inom just området administration (ekonomi, kommunikation, grafiskt arbete och fotografering).

Syftet med bloggen: Jag vill inspirera! Laga god och nyttig mat är inte tidskrävande eller dyrt. Det går lika snabbt att svänga ihop en Pasta Carbonara som att stå i kön till korvkiosken. Så mycket godare sen, och du vet vad det är du stoppar i dig.

Som en egotripp väljer jag att (ofta) arrangera mina matfoton - jag tycker helt enkelt att det är så vansinnigt roligt. Utanför bild står det grytor och stekpannor på bordet precis som hemma hos "alla andra". Ur inspiration kommer heller inte exakta måttangivelser. Jag tar vad jag har, smakar och smakar. Lära ut matlagning är inte mitt syfte utan man ska bli sugen att öppna kylskåpet, plocka fram det man hittar, börja laga, smaka sig fram och sedan njuta av det man skapat.

Jag inspirerar - du arbetar fram just ditt recept. Vilket strålande samarbete!

Jag skulle bli så himla glad och inspirerad om du ville berätta eller visa det du lagat efter att ha besökt bloggen.

Då kör vi vidare!

I nästa inlägg kommer du att få läsa om ett uppdrag jag fick till Sommarguiden om Oskarshamn. En ära och så roligt så det bubblade i magen - inspirationen flödade och jag hittade energi till att arbeta med detta dygnet runt i nästan en vecka.

Kram och tack för att du vill besöka Kobbar och Krubb! ♥



Kommentarer