Rårakor

Dag 23


Frukost: 1 ägg, 1 apelsin, kaffe.

Lunch: Rester från gårdagen

Middag 2 vuxna och 2 barn:

Rårakor med korv och lite sås från kylskåpet

Fråga mig inte hur jag tänkte här. När jag skrev kombon slog det mig att detta lät riktigt osmakligt. Men det var gott - lovar! Tanken först var att korven skulle ätas ihop med en mild senapssås, men som ni ser så blev det icke så.

Rårakorna måste ni testa! Gör så här. Ta fram din matberedare och sätt på en rivskiva. Kör ner vad du hittar i kylen. Jag tog 1/2 zucchini, 1/2 aubergine, 1 gul lök och två  små morätter. Rörde ner 1 tsk fiberhusk, 1 msk grädde, 1 ägg och salt och peppar i grönsaksrivet. Lägg några små högar av rivet i en het panna med smör. Strö lite sesamfrön över. Sänk värmen och stek ca 5 minuter på varje sida. Lägg rårakorna på en plåt och låt de stå i ugnen under tiden du fixar med korv, dukning etc. Uppskattningsvis tar detta ca 15 minuter.



I kväll blev lilla H och jag hemsökta av tre små gastar. Läbbigt tänkte H och jag tänkte "tur att vår stackars  harmynta pumpa inte skrämde de som skulle skrämma oss!"

På fredag bjuder vi hem några vänner på spökfest. En till mig, en till H och en till G. Så rättvist! :-)

Kommentarer