Om bara en liten, liten stund är det helg igen

 
Dotter med kompis ville festa med glass. Visst, sa jag!

 
Världens finaste, snällaste och klokaste G. Mitt hjärta sväller över av kärlek!  ♥

 
Alltså hur många fler än jag har ljung i vårplanteringen?

 
 
 
Äntligen en "egen" trimmer modell "tjejig" dvs väger inte ton, drivs inte på bensin och den har inte knivar som kan hugga av mindre träd, eller ben för den delen. Denna är liten och lätt, drivs på batteri som räcker i 30 minuter - vilket är precis så länge som jag tycker att det är roligt med trädgårdskötsel, och den tuggar gräs med hjälp av en liten, inte alls skräckinjagande blå tråd. Nu kan jag gå lös på vår djungel...  

 
Om jag orkar och hinner kommer denna sås bli en del av den grillade middagen jag planerar för. Men som sagt ork och tid behövs tillsättas innan BBQ-såsen från Santa Maria.
 
 
En vacker liten maskrosboll som alldeles ensam stod kvar efter min trimmerframfart. förevigade den och lät den sedan vara kvar.

 
Kvällssolen lyste igår så vackert på all grönska som fortfarande håller på att väckas till liv. Känner du som jag att denna årstid är den allra bästa? 
 
Hej!
 
Bjuder inte på en enda matbild från igår men där emot en kavalkad av bilder med andra teman. Efter jobb, kompislek, ärenden på stan OCH stadens ICA Maxi var energin slut. Verkligen helt slut och huvudet kändes som det höll på att gå i tusen bitar. Fixade fram lite falukorv och stuvade makaroner (dotterns kommentar "detta är som godis för mig mamma" Sötaste! ♥) Efter lite fix ute och inne intog jag sängläge och där låg jag tills sömnen kom smygandes, och jag lät den komma - iförd joggingbyxor, hoodtröja och med en filt som täcke. Det, bland mycket annat, är för mig livskvalitet. 
 
Nu fredag, och veckans absolut bästa dag. Står som vanligt inför en fullspäckad helg - vilket vi gillar. Idag ska jag med alla kraft och energi stötta maken som är den som drar det tyngsta lasset när det gäller vårt byggprojekt.
 
Sen tror jag även en arbetskamrat svänger förbi på lite altanhäng och en kall öl.
 
Jag känner att vi står inför ännu en skön helg, som gärna få bli lite varmare och mindre blåsig.
 
Ta hand om er!
 
♥ 

Kommentarer