Ingen eld men Valborg av världsklass ändå

Så var Valborgsmässoafton 2015 firad, och på allra bästa sätt. God mat, goda vänner i en liten stuga på landet.
 
När skratten klingat ut och glas och fat tömts, hade klockan med råge passerat midnatt och maj hade börjat på det bästa sätt man kan tänka sig. 
 
 


 
 
Den underbart goda förrätten, som kommer att lagas även i kväll. Gratinerad bruschetta, och jag tror bestämt att det var DETTA recept. Mmm...

 
Och varmrätten sen, ja den var sänd till oss direkt från gormethimlen. Halleluja så vansinnigt god - Osso Bucco. DETTA recept låter likt den rätt som värden dukade fram. 
 
Alltså denna rätt gick rätt in på min lista över det godaste jag någonsin ätit.
 
Kvällens lingonglaserade rådjursinnerfilé får svårt att matcha detta.

 
Denna etikett satt på vinkylen och det stämmer ju så klockrent. Och fine wines var det till samtliga rätter, så även till ostbrickan som avslutade kvällen men då var det så mörkt i den där mysiga stugan så jag bemödade mig inte ens att ta fram kameran, ostarna och sällskapet fick mitt fulla fokus.

 
Denna bild får avslut Valborgsinlägget, och innehållet i dessa små urläckra flaskor får vi spara till nästa gång vi ses. Men de är snygga eller hur?
 
Hoppas du också fick en fin Valborg - trots blåst och regn... Eller du kanske hade sol?
 
Kram!

Kommentarer