Potatisbullar


Allt behöver inte vara egentillverkat som vi stoppar i våra barn. Sen är det ju helkorkat (pratar nu för mig själv) att konkurera med färdigmat som de bokstavligen ÄLSKAR - det går inte att vinna bara. Som dessa potatisbullar från Findus. Fem slinker utan problem ner och extra gott blir det med stekt fläsk och lingonsylt. 

Snabbt som bara den går det också. Lägg på en plåt, in i ugnen på 225 C i ca 15 minuter. 

Svängde igår ihop en tobleroneparfait som det var tänkt att kvällens middagsgäster skulle få smaka. Nu snörvlas det inte bara runt knuten utan I huset = middag inställd och framflyttad en vecka. Nu är det höst på riktigt och sjukstuga råder lite överallt, och barn skickas hem från fritids på löpande band. Huwa!

Ta tillvara på denna fredag. Hos oss skiner solen och jag tänkte ta med min familj ut och njuta av det sista ljuset innan det är dags att krypa in, tända ljus, äta något gott, stoppa om oss alla med filtar och själv tänkte jag sen ägna mig åt Sandmannen.

Kram! 

Kommentarer