Getost i gott sällskap och raqlette tíll middag


Så kom grabbarna hem och ordningen var återställd. Efter en stunds trädgårdsfix fixades ett enkelt drinktilltug innan middagen.

Som jag skrev tidigare så gjorde jag igår en rabarbermarmelad (se recept HÄR) som nu fick samsas med en bit getost. Lägg ut en bit smördeg (färsk på rulle) skär lagom stora fyrkanter. Placera en skiva ost på (ca 1,5 cm) lägg en tsk marmelad på och ännu en bit smördeg. Kläm ihop kanterna. Pensla med ägg och ställ in i 225 C ca 10 minuter. Ett glas sauvignon blanc till och detta kan ha varit bland det godaste ostiga tilltugget vi ätit.

Något senare åt vi raqlette och vi och hela huset osade matos - tur att stormen har bedarrat så fönster och dörrar kunde ställas upp på vidgavel. Gott som bara den är det!

Morsdag på G - firas nu? Jag väntar med spänning, finns bara en sak jag önskar mig....

Sov gott!


Kommentarer