Kanelbullar



Alltså det här med att bunkra!? 

Tänkte baka bullar för ett par veckor sedan. För att jag ville ha bullar, barnen var sugna och det är lite gott att ha i frysen.

Inte baka för att överleva vid en megakris då alla livsmedel tar slut, eller affärer stänger.

Fanns det jäst? Nope. Inte någonstans. 

Men hux flux en dag på Maxi så ser jag att det finns jäst. Jag går sakta fram mot kylen där jästen förvaras. Det finns endast tre paket kvar.

Jag hör upprörda och desperata röster bakom mig, jag ökar på stegen. De ökar på stegen. Jag hinner fram först. Kniper ETT paket. 

Andas ut.

Människorna med de upprörda rösterna tittar med mörka blickar på mig, de ville minsann ha ALLA tre paketen. För de bunkrar. När krisen kommer vill de INTE stå utan söt-bröd i frysen.

Måtte vi ha el denna dag så inte allt i deras frysar tinar...

Receptet på mina supergoda bullar? Det som är på mjölpaketet.



Kram!

Kommentarer