Asiatisk twist på dovhjort




Hej!

Projekt rensa minneskortet på går...

Detta åt jag och min kära vän Åsa, med döttrar, för väldigt länge sedan. Men smakerna finns fortfarande kvar i minnet.





Oftast när jag får möjligheten att tillaga någon fin detalj från deras fin-vilt brukar det vara rena smaker för att låta råvaran komma fram.

Denna gång vågade jag mig på att ge dovhjortsbiten en asiatisk twist. Minns inte vilken styckningsdetalj det var. Åsa - var det en ryggbiff?

Lite såhär gick det till:

Marinerade köttet ett par timmar i Yakinikusås



Helstekte köttet till medium rare.

La upp allt på tallrikar och ringlade lite av såsen på köttet och toppad med krasse.

Alltså detta var bara så galet gott, och köttet vanhedrades inte alls av denna behandling. Synd att tiden gått och att jag inte minns exakt vart jag hittade recepten.

Hoppas ni experimenterar med detta och hittar samma smaknjutning som vi gjorde.

Allt gott!

Kommentarer