Fish and chips och lite helgsurr


God start på denna vecka!

Ännu en hemmahelg har vi nu lagt bakom oss. Arbetet med uteköket fortlöper och går allt enligt plan (dock inte jag som ska ta åt mig äran för varken bygge eller plan) så blir det pizza till helgen. Gott!

I övrigt har vi, dottern och jag, lyckats med att ta oss till gymmet två gånger. Näst intill folktomt så med rentvättade händer, en papperstuss med sprit och tvätt av händer efter känns detta riskfritt. 

Åh - det är ju bara så skönt och roligt!

Jag har även fått äran att agera home-styling-konsult åt en vän som ska sälja sitt hus. Så kul! 

Annat vi ägnar mycket tid åt är att äta! Jisses tur helgerna även består av promenader och träning.

I lördags gjorde vi Fish and chips. Och ingen rynkade på näsan :-)

 


Fish and chips

Torka av bitar av färsk torskrygg med lite papper, salta och peppra. Vänd portionsbitarna först i mjöl sedan ägg och till sist ströbröd eller panko. 

Fritera i ca 6 minuter.

Servera med pommes och remouladesås. Vi körde faktiskt på färdig på tub som jag smakade av med lite citronpeppar och salt. 

I glasen hade vi en supergod Chablis.

Ja det var lördagsmiddagen och några rader om helgen som gick.

Allt gott till nästa gång!



Kommentarer