Har lite svårt att förlika mig med att jag, hösten 2018, inte kommer att ha plockat en enda svamp. Ok - två Karl-Johan och ett par fårtickor - räkas knappast...
 
Packade ner kamera och en termos med kaffe i svampkorgen och gav mig iväg till Bråbo-skogarna...
 
I svampkorgen fanns en kamera med några fler foton på minneskortet och en tom kaffetermos när jag efter en dryg timma var på väg hem igen . 
 
Men det var en vacker höstdag i skogen.
 
 
 
Till fredagens middag.
 
Kyckling med grönsaker i kokosmjölk
 
Brynte kyckling i olja som smaksattes med röd curry, salt, peppar, chili och lite fisksås. Tillsatte strimlad röd paprika. salladslök och savojkål. Sedan hällde jag på kokosmjölk, lite grädde, vatten och hönsbuljong.
 
Lät allt puttra en stund och smakade sedan av med lite salt, färsk riven ingefära, lime och en liten nypa socker.
 
Till grytan serverades äggnudlar.
 
Inte stående ovationer, men ändå en helt ok snabbfixad fredagsmiddag.
 
I kväll blir det tomatrisotto med smörstekt torskrygg och citronmarinerade tomater.
 
Ha en fin lördagskväll!

Kommentarer