Yasuragi - del 2

Bättre sent än aldrig, heter det viss. Här en vecka senare kommer dag två från vår underbara vistelse på Rogivande Yasuragi.
 
Denna, vår andra kväll, åt vi en trerätters i restaurangen. Vi fick välja mellan ett antal rätter. Tillsammans plockade vi hop rätterna nedan, placerade dem mitt på bordet och delade på alla härligheter.
 
Detta valde vi:
 
 
 
Friterade dumplings med fläsk och ingefära.
 
Vår kommentar: Blir vi inte mätta tar vi en omgång till av dessa. Himmel så gott! 

 
Tempurafriterad sjökorall med syrade grönsaker.

 
Biffsashimi

 
Kockens val av sushi

 
Varmrätt 1:
 
Hjortinnanlår med shitakedumpling, sichuanpepparsky och rödbeta.
 
"Halleluja"

 
Varmrätt 2:
 
Bakad blomkål med chilirostad mandel, tempuranorimaki och yurubuljong.
 
"Gott och fräscht"
 
 

 
Efterrrätt 1:
 
Daifuku med sorbet
 
"Läskande"
 

 
Efterrätt 2:
 
Yusucurd med maräng och hallon.
 
"En till tack!!!"
 
Ja vilka dygn! Vet inte när jag gäspade så mycket sist, eller sov middag, eller läste ut nästan en hel bok, eller mediterade, eller skrattade så tårarna rann - en gång rann de förvisso av skräck/panik. Har ni testat fisk-spa? Det har nu jag och gör ALDRIG mer om det. En känsla av att jag hade 100 småormar som snuttade på fötterna. Nu kanske inte ormar just snuttar på människors fötter, men i min fantasi gjorde de det.
 
Fiskspatjejen kommer nog prata om denna hysteriska kund länge, länge... Jisses! :-)
 
Yasuragi - jag kommer gärna tillbaka igen!

Kommentarer