Åh...kniiiip...


Nä så lät det inte riktigt hos oss i kväll, men dock pust, stön och stånk. Ve och fasa för november - har lånat hem svärisarnas "löp"-band och knatade mig svettig på det i kväll och barnen knatade sig till magknip. Hur nu det kunde komma sig...

Efter magknipet mumsade de i sig tacos "el rapido". Färs på tallrik med grönsaker, riven ost och chips. Julmust i glasen. Jag satsade på  en Getostsallad (1p): Skär två rejäla skivor getost och linda sedan en skiva bacon runt varje bit ost. Gratinera i ugn, 225 C ca 5 min. Lägg upp på en tallrik där du innan lagt på blandade salladsblad, tomater och dressing. Ringlalite honung över osten. Ni vet det där brödet jag skrev om - som jag kunde ha ihjäl någon med!? Skar tärningar av brödet och rostade i olivolja och kryddade med salt och peppar.Toppade salladen med brödbitarna. Brödet fick nu ytterligare ett användningsområde!

Har ni adventspyntat - det har inte jag, men det är ju gott om tid kvar!


Kommentarer

  1. Näää... här är det inte pyntat :) Har precis fått in allt från förrådet men nu är jag slut istället :( fattar inte att man aldrig blir frisk. Tog beslut om att inte göra ngt mer idag... det finns en morgondag och jaa.. allt kan man inte göra ... / trevlig helg på Er!!! / Tyglina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar