Ny variant av sommardrinken och lite annat helgsurr



Hej!

Så kan vi lägga ännu en helg bakom oss. 

Helgens middagar kommer i separata inlägg men bjuder på några bilder från dagarna. 

Vi umgås, motionerar, plockar och äter. Tonåringarna är i rörelse med kompisar och olika aktiviteter, sonen och hans kompisar har fått smak på paddel. Och ställer man klockan 06:00 en lördag för att spela klockan 7 - ja då är det rätt roligt.




Jag åt en god frukost. Omelett med pak choi och lök. Avokado. En bit päron. Rostat bröd med citronolja och flingsalt. Och iskallt limevatten.



Jag gladdes åt att mina tomatplantor växer och ser riktigt välmående ut. Första omgången tog jag kål på genom att ställa dem i fönstret där solen ligger på - de brändes ihjäl. Nytt försök...



Vår absolut bästa sommardrink hottades upp. Fyll ett glas med krossad is (så smidig att köpa på påse) tillsätt jordgubbssaft (koncentrat) fyll på med Schweppes Lemon. Garnera med en jordgubbe och en skiva lime.

Finns inget som är mer läskande en varm sommardag - fast funkar även redan nu. 

Kissen fyllde ett år. 

Hipp hurra!


Jag och Hilda tyckte det var en kul idé att ta ett fint födelsedagsfoto på honom. Det tyckte inte han. 


Sådär nöjd... men väldigt söt.

Världens finaste och keligaste katt. ♥

Ha en fin dag! 

Kommentarer