En räkmacka helt enkelt...



 
Jag älskar att umgås med vänner, med familjen, med barnen men jag älskar även att umgås med mig själv. Jag har haft något så, för mig, ovanligt som en date med mig själv.

 
Familjen har varit på Västkusten ett par dagar denna vecka, jag stannade hemma för att beta av denna sista vecka innan semestern.
 
Så i två dagar har jag gjort saker för enbart min skull. Och kan lova att jag inte ägnat en minut eller tanke åt hemmapyssel - mer än det vanliga.

 
Jag har spelat golf, umgåtts med en kär vän, tränat två gånger, jobbat tidigt och lite senare än vanligt och så igår - umgåtts med bara mig själv. Vi hade det gött! ☺

 
Jag tittade på Allsången och Morden i Midsomer - läste bok...och...

 
...själv, på altanen, med en nyinköpt tidning, i kvällssolen, efter ett träningspass avnjöt en räkmacka gjord på rostat proteinbröd, smör, sallad, kokt ägg, majonnäs och handskalade räkor - och ett glas iskall dryck.
 
Men nu är de på väg hem, mina allra käraste och jag håller på att längta lite ihjäl mig. Tom efter "syskonkärleken", plockandet av blöta handdukar och smutsiga och rena kläder ☺
 
Dessa saker betyder ju att man har någon...
 
 
Det är lätt att njuta av ensamheten när man är lyckligt lottad som har någon som till slut kommer hem, så är det inte för alla och jag vet att den också kan vara tuff...
 
Var rädd om dig! ♥
 

Kommentarer