Hej jag heter Svante!





Hej mattes blogg!



Jag heter Svante och är en blandning mellan Chinchillaperser och Brittiskt korthår.


Jag är en liten kille som gillar att busa, ligga på en fluffig filt i soffan och bli kliad på magen. Sover gärna i lillmattes eller lillhusses säng om nätterna.



Jag älskar mat, dricker helst vatten ur min familjs glas på soffbordet där jag gärna sitter och tittar på hockey. Hejar så klart på IK Oskarshamn även att jag ursprungligen kommer från Linköping.










Min familj döpte mig först till Caesar eftersom de tyckte att jag var så "kejserlig" men det visade sig att de sedan tyckte att jag var lite fjantig så det blev Svante.








Såhär ser jag ut när man pratar med mig. Jag svarar glatt - men kanske ser lite lidande ut.

Lite nytta har jag gjort sen jag kom hit - lokaliserat den mus som terroriserat familjen under några veckor. Nu ska de bara hitta den döda musen som fastnat i fällan under diskbänken. Men det tänker inte jag befatta mig med.



Mjau på er!
 

Kommentarer