Matfotografering med Matilda Lindeblad

 
Vilken helg jag kan lägga bakom mig, eller kanske rättare sagt framför mig. Mitt självförtroende fick sig en skjuts i rätt riktning, och att börja skissa på den där drömmen känns nu lite närmare verklighet än fantasi.
 
Workshopen för Matilda Lindeblad levererade långt över mina förväntningar. De svårs, svala, svartklädda konstnärssjälarna med de tokstora kamerahusen och de milslånga objektiven lyste med sin frånvaro. Istället var det nio, mänskliga, ödmjuka, inspirerande, hjälpsamma blivande matfotografer som tillsammans med mig, den tionde deltagare, nyfiket och aktivt bidrog till att denna helg kan ha varit den bästa någonsin, i alla fall om vi pratar hobby.
 
Matilda var den bästa tänkbara läraren. Engagerad, närvarande, proffsig, bekräftande, saklig och rolig.
 
När klockan slog 16:30 i söndags och det var dags att sätta punkt, kände jag att här skulle jag gärna stanna ett par dagar till.
 
Vilka människor, så trevliga, generösa och hjälpsamma. Jag kommer att minnas dem länge...
 
Så till mina bilder:
 
 
 
Lördagens tema var lax med inspiration från Asien. Här fick jag snabbt en bild i huvudet hur jag ville komponera bilden.
 
Med hjälp av Matilda fick vi till slut ordning på pinnarna och bilden fick en bra balans.
 
Jag är nöjd!

 
I söndags var det pastatema. Här ville jag utmana mig själv och försöka få med mer rekvisita i bilden, och lite aktion. Jisses vad alla i min grupp engagerade sig för att bilden skulle bli så som jag tänkt mig. Sara som tillsammans med ett gäng vänner driver bloggen www.3kockar7kids.se/ engagerade sig helhjärtat i parmesanen. Och HP, som så generöst lånade ut sitt kamerahus för att jag skulle få till direktvisning i Lightroom. Tack, tack!!
 
Ja alla mina fyra gruppmedlemmar deltog aktivt. Så tacksam!
 
När vi i söndags analyserade våra bilder var jag inte nöjd över huvud taget, men nu så här, med lite distans så känner jag mig nöjd även med denna.
 
Vilken present jag fick av mitt ♥
 
Tacksamhet känns som en underdrift...



Kommentarer