Bullar med nutella del 2


Ni som hänger här hos mig vet att jag för en tid sedan fyllde bullar med nutella och sa efter det baket att det fick bli en modifierad (glurrigare) variant nästa gång. Gjorde så här i stället: Bulldeg enligt mjölpåsens recept. Fyllning: Vispade 75 g smör med 1.5 dl florsocker, 1 tsk vanljsocker, 1 dl strösocker och 50 g philadelphiaost. Bredde chokladkrämen på den utkavlade HALVA degen och vek ihop, skar i strimlor 2 cm, tvinnade och gjorde som en knut. Resterade del av degen bredde jag traditionell fyllning på, dvs smör, socker och kanel. Oj, oj, oj...chokladigt och gott. Jag tjatar vidare om min maskin - snacka om att bakandet tagist till en annan nivå - tänk att slippa knåda 10 (!!!!!) minuter för hand. :-)

Kvällens middag blev makens paradrätt: Lövbiff i tacosås: Strimla och bryn lövbiffien. Krydda rikligt med salt och peppar. Vänd ner två burkar tacoost och 3 dl grädde. Smaksätt med köttbuljong, paprika- och chilipulver. Pasta och sallad fick agera tillbehör.

Här är är det skulavslutningsvecka som kommer. Snart sommarlov, men för våra barn fem veckor på fritids innan sex veckors leldighet kan påbörjas.

Kommentarer

  1. Nutella är nog något av de godaste som finns i denna värld. Jag har faktiskt gjort en egen vilket är riktigt lättgjort!

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Håller med! Får kolla in hos dig för recept. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar