Tacogratäng med Peka

Hej!

Var lite trög i starten med att handla, och även förbereda mat nu när vardagen dragit igång på allvar. Alla i familjen tränar - på olika tider, och platser så att hinna ha maten klar till första ska iväg och dessutom hinna med mig själv innebär planering. 

Har varit lite bättre denna vecka.

I tisdags kväll gjorde jag denna enkla gratäng som vi sedan värmde i två omgångar igår, samt en bit till min matlåda. Har alltid med matlåda till jobbet.

Nåväl - gratängen. Löjligt enkel, och väldigt, väldigt god!




Till 4 personer behöver du:

1 litet paket färdig Peka potatisgratäng
400 g färs
1 påse tacokrydda
10 rödlök
1 liten påse riven ost
Salt och peppar

Såhär gör du:

Smörj en ugnsfast form och lägg i gratängen. Bryn färsen med kryddan. Krydda gratäng och färs med lite extra salt och peppar.

Skär tunna skivor av rödlöken och lägg på gratängen, sedan färsen och den rivna osten. In i ugnen på 200 C ca 25 minuter.

Servera med lite grönsaker och picklad lök om du har.

Kanongott enligt ALLA- bara en sån sak! 


Undra om jag kommer få några tomater innan frosten kommer...



En röd. Alltid något



Men mest gröna. Kanske kan ta in och låta mogna inne?

Efterjobbet blir det träning för mig, svetskurs för sonen som började ettan på Teknikprogrammet. Kul och lärorikt! :-) Till kvällsmat något med fläskkotletter. Älskar fläskkotletter - de ska gärna stekas lite torra :-)

På återhörande!


Kommentarer