Phi Phi över dagen




För mig som upptäcker Thailand för första gången var det med en inte allt för behaglig känsla jag och många, många fler slussades i land på Phi Phi, som i mina ögon innan jag kom dit var ett paradis. Vilken turism!!! Vilken puls! Så många byggen och så liten yta till att bada och njuta av den vackra vyn från stranden. Enligt mitt sällskap, som var där för 15 år sedan var ön inte alls sig lik. Men nu har jag i alla fall varit där. I övrigt hade båtturen mycket vackra vyer och stränder att bjuda på, och "akvariefiskar" som simmade runt våra ben vid strandkanten. Kristallklart vatten och kritvita stränder men lite väl mycket folk för min smak... 


Nu till maten. Inte en lunch, eller en middag har jag eller någon i sällskapet varit missnöjda med maten. Allt är så gott och billigt, om man håller sig till thaimaten, övriga rätter ligger lite högre i pris men verkligen inte dyra. På bilden är det gårdagens middag, stir fry noodels med kyckling. Gott, gott! 

Nu ska det sovas. God natt! Sara



Kommentarer